11 augusti 2008

Loppisfynd och köksdrömmar








Bilden med hjärtat är lånad från min dotter. Köket är lånad från en katalog. Fat och skålar är mina.







En underbar helg vid havet. Nu är det är inte långt kvar till sommarhuset är vitt inuti, många liter (newport vit) har det gått åt. Plockade en hel liter blåbär bara två steg från husknuten. Drack eftermiddags kaffe vid havet. Loppisen stängde för säsongen, fyndade glas, porslin och möbler. Visar mera senare. Drömmer i kväll om ett stort vitt kök där alla vänner ryms samtidigt.
Reser bort några dagar. Ha en fortsatt bra vecka.










3 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Hejsan Johanna - vet du - jag skäms allt lite... du har hälsat på hos mig och jag har inte besvarat dina kommentarer hos dig.. fy på mig men nu blir det bättring =) Klart du får länka till mig - om jag får länka till dig :) Härlig blogg du har med varierande innehåll, både "gammalt och nytt" som jag med gillar. Och stuga vid havet?! Kan ju inte bli bättre. Ha det så gott och jag återkommer - absolut! 8`)

Maria sa...

Hej!
Så fint med ett vitt sommarhus! Kanske visar du bilder därifrån senare?
Toppen att ha blåbärsstället precis bredvid knuten!

Anna sa...

Hej Johanna!

Låter underbart med ett vitt sommarhus! Jag älskar New Englandstilen minst lika mycket som "Shabby chic" men det gäller ju att bestämma sig för en stil:)

Fina fynd och vacker bild med hjärtat!

Ang dina plåtglas så är jag nästan hundra på att det är vinglas/bägare i nysilver! Kanonfina! Kolla om det finns ngn stämpel som säger ALP el NS någonstans. Alpacka är detsama som nysilver...

Ha en skön dag!

Kram
:)Anna